Amazing Google+ Followers

Tuesday, 27 May 2014

Projects ISM 1132

                                                       Bismillahirrahmannirrahim...

                                                        Assalamualaikum w.b.t

               Just want to share my assignments for subject- Basic Application of ICT ( ISM 1132 ). This is one of university required courses. So, all CFS IIUM students are compulsory to take this course. Well, actually for Computer Courses ada cabangnya. Antaranya adalah Computer 1 ( ISM 2112) and Basic Application of ICT ( ISM 1132). Aku tak tahu apa beza kedua-dua ni, tapi most of my senior said, " Tak jauh beza mana pun... ". Itu diorang yang katalah. Bukan aku ek. Hahahaha! So, for my study plan, aku kena ambil ISM 1132 ni. So far, nak kata subject ni susah, BOLEH TAHAN JUGA LAH. Aku ni bukan suka sangat ICT-ICT ni. Tapi ada juga yang kata senang !  -_-" Hmmm...

              Anyway, my tips, kena faham betul-betul ek, buat latihan ( dalam buku teks ada and dalam internet pun ada --> Computing) and buat NOTA RINGKAS ( nota yang senang korang faham, orang lain tak faham takpe) .Kalau nak hafal tu, memang aku tak mampulah! Tebal kot buku teks ICT ! Nak tercabut urat-urat biru otak aku ni.... So, ni lah hasil kerjaku dengan bantuan rakan-rakanku.

1. Microsoft Excel Project ( Individual assignment )
    Aku dapat 29/30 marks. Nak dapat full marks, tulis elaboration panjang sikit untuk bar or pie chart tu.






2. Creating a website ( Group assignment)
     My group got 28/ 30 marks. Cubalah jengok-jengok website kitaorang. Kitaorang bebas guna application or software yang kitaorang suka. Apa yang kurang, korang tambah-tambahlah sendiri nanti ek. Ada class lain, kena guna software yang ditetapkan by the lecturer. Agak leceh juga lah.

Klik gambar ni




p/s : Sebenarnya, ada assignment ke-3, Making a Video. Tapi aku tak dapat nak share, sebab video tu ada dalam laptop member aku . Sorry... Anyway, semua assignments ni selaras bagi semua pelajar tau tapi CARA NAK BUAT and PEMARKAHAN tu depends on your lecturers. Alhamdulillah, class aku OK sangat.







XOXO,
Iqbal Rosly


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...